2011. szeptember 11., vasárnap

Az ember úgyis mindent überel!

A legjobb.
Aki nézi az Animal Planet-et, vagy odafigyelt a korai iskolai években, bizonyára hallotta, hogy az ember, bár a nagy agyával meghódította a természetet, az érzékszervei élességével nem igazán büszkélkedhet, továbbá sok állat van amelyik megalázó teljesítményekre képes hozzánk viszonyítva.

A bejegyzés megírása előtt végeztem egy ötperces kutatást, ami a következő (többnyire eléggé ismert) tényeket tárta fel:

  • A hangya elhordja a saját testének ötvenszeresét.
  • A grizzly egyik alfaja harminc kilométeres távolságra tud szagolni.
  • Amíg mi három színt, és azok keverékét látjuk, addig a szökőpókok (vagy mittom, angolból fordítok) négyet, sőt egy rákféle ezen kívül még lát ultraviolában és infravörösben is.
  • Egy díszbogárféle (igen, elég stupid név) érzékeli a tüzet több tíz kilométer távolságban is.
A felsorolást folytathatnám, ellenben nem lenne értelme, mivel amint a napokban megbizonyosodtam benne, az ember úgyis mindent überel!

Ez a hihetetlen felfedezés az optikán történt velem, pár napja, amikor elmentem, hogy megvizsgálják a szemem. Ugye ilyenkor iskolakezdés előtt sok kliens van, úgyhogy kellett üldögéljek. Mivel a vizsgálathoz a pupillám kikelett tágítani semmit sem láttam közelre, és úgyis csak szemüveg-katalógusok voltak olvasni, ezért inkább hallgattam sorstársaim beszélgetését.

Egy elég idős néni mesélt az asszisztensnőnek egy még idősebb bácsiról, akire felügyel. Amint ez lenni szokott, az ő elbeszélése is a szereplő leírásával kezdődött (a helyszínről nem sokat tudtam meg). Ezek szerint a bácsi teljesen süket, és nem lát (szinte) semmit. Eddig semmi különleges, azt mondhatnátok. Ezután tudtam meg azonban, hogy nemcsak jártas a mai tehnológiában, de megtudja különböztetni a CD-t a DVD-től anélkül, hogy lásson. Ez felkeltette az érdeklődésem, és nem is hiába, mert ezután megtudtam, hogy megtudja mondani hogy milyen zene van a CD-n úgy, hogy megszagolja (!!!) .

Kedveseim, azt hiszem nincs mit írnom többet. Ennél többet nem is lehet az emberi fajról mondani. Ezt csinálja meg grizzly medve!

Jók vagyunk, na.

2 megjegyzés: